دولت جمهوری اسلامی ایران روز گذشته بیست و ششم دی ماه سال ۱۳۹۱ یک شهروند ایرانی اهل مشهد را در محوطه زمین ورزشی استادیوم سبزوار به دار آویخت. دولت جمهوری اسلامی برای نشان دادن قدرت و عظمت دستگاههای اجرایی و قضایی از مردم سبزه وار درخواست کرد تا در مراسم اعدام فردی که به اتهام تجاوز به عنف در محاکمه و به اعدام محکوم شده بود شرکت کنند.
در روز چهارشنبه بیست و ششم دی ماه با دعوت از شهروندان مشهدی عده بسیاری از مردم سبزوار اعم از کودک و نوجوان و زن و مرد در مراسم اعدام شرکت کردند.
این عمل دولت جمهوری اسلامی عملی قبح و ناشایست بوده و توهین به تمامی ورزشکاران به حساب می آید با تاکید بر اینکه استادیومهای ورزشی محل نمایش بازی های ورزشی و ارتقا بهداشت جسمی و روانی است. این عمل دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نشان می دهد که این دولت به هیچ عنوان بر جان انسانها ارزش قائل نبوده و هدفش صرفا در اعدام هایی که به انجام می رساند حفظ قدرت است.
سازمان مدارای جهانی تاکید می کند اعدام راه حل مناسبی برای پیش گیری از وقوع جرم نیست و دولتهای تمام کشورهای جهان می بایست دست از اعمال خشونت در مجارات ها بردارند.
عکس های منتشر شده که به نظرتان می رسد تاسف بار و غیر قابل تصور در دنیایی است که مردمانش خواستار صلح، آرامش و رفاه هستند.
ما باید به تحمل و مدارا و اموزش آن به شهروندان، بیاموزانیم که خشونت راه مقابله با خشونت نیست.
سازمان مدارای جهانی نگرانی عمیق خود را از اعمال خشونت در بسیاری از کشورهای خاورمیانه به خصوص ایران اعلام و از دبیر کل سازمان ملل و اعضای محترم این سازمان می خواهد تا نسبت به اینگونه اعمال توجه بیشتری نمایند.
سازمان مدارای جهانی
بیست هشتم دی ماه سال ۱۳۹۱

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com