دیشب کسی به روزنامه ها زنگ نزد

همیشه وقتی یک جای مملکت خراب می شد سعید مرتضوی شبانه به روزنامه ها زنگ می زد و می گفت حق ندارند در آن مورد خبری منتشر کنند. در ماجرای قتل زهرا کاظمی سعید مرتضوی شبانه به مدیران مسول روزنامه ها زنگ زد و تهدید کرد خبری نباید منتشر کنند.

در ماجرای استعفای نمایندگان مجلس ششم، در ماجرای نامه نمایندگان به آیت الله خامنه ای و بسیاری موارد دیگر روزنامه ها آخر شب مطلب را از صفحه شان بیرون می کشیدند. و روزنامه ای که چنین نمی کرد فردا توقیف می شد.

دیشب اما مرتضوی در زندان بود  و کسی به روزنامه ها زنگ نزد و تهدیدشان نکرد و این یعنی رهبری جمهوری اسلامی تا اینجای کار تصمیمش را برای کنار انداختن مهره سوخته اش گرفته است تا احمدی نژاد حساب کار دستش بیاید. اما احمدی نژاد هم گفته است بازداشت مرتضوی کار زشتی است که اگر از مصر برگردد پیگیری خواهد کرد….و البته وقتی مرتضوی بازداشت فیلم های بیشتری از پشت پرده مکالماتش با لاریجانی منتشر شد.

 

با این همه اما روزنامه شرق آرزوی دیرینه اش را نشاند در صفحه یک روزنامه.

خبرگزاری فارس خبر بازداشت مرتضوی را یک روز پس از دعوای مجلس و دولت داد.  ممکن است دستگاه قضایی ایران بعدها اعلام کند که او را برای پرونده کهریزک بازداشت کردند اما افکار عمومی شتاب در بازداشت شبانه مرتضوی را تنها در افشای رانت خواری های برادران لاریجانی می بیند.

دستگاه و سیستمی که سعید مرتضوی را به خاطر قتل زهرا کاظمی به خاطر قتل زندانیان کهریزک و به خاطر قتل قلم و روزنامه بازداشت نکند از خود مرتضوی فاسد تر است.

زندان این روزها پر از روزنامه نگاران باشرف است. جلاد مطبوعات و قول شرف اش را خوب می شناسند. جنگ قدرت را نیز…

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com